Aanpak mantelzorgmakelaar

Aanpak mantelzorgmakelaar: in 3 stappen van vraag naar hulp

Aanpak mantelzorgmakelaar

Het eerste contact is vaak telefonisch. Je vertelt over je situatie, je naaste, je rol als mantelzorger en waar je hulp bij wil krijgen. Ik kan dan beoordelen of ik je van dienst kan zijn. Is dat het geval? Dan maken we een afspraak voor een persoonlijk gesprek. We gaan dan dieper in op je situatie en maken afspraken over wat ik voor je ga doen en wat je zelf doet. Vervolgens ga ik voor je aan de slag! Ik hou je op de hoogte van de voortgang. Zo weet je waar je aan toe bent.

Aanpak mantelzorgmakelaar

Nummer 1 in cirkel, decoratief

Eerste contact

  • Je neemt contact met mij op
  • Je vertelt waar je hulp bij nodig hebt
  • Dit eerste contact is kosteloos en je verplicht je nergens toe
  • We bespreken de mogelijkheden voor vergoeding voor het vervolg.
Nummer 2 in cirkel, decoratief

Persoonlijk gesprek

  • Dit gesprek is meestal bij jou thuis
  • Het duurt een uur tot anderhalf uur
  • We brengen de zorgsituatie in beeld
  • We spreken af wat ik voor je ga doen
  • Na het gesprek krijg je een overzicht met onze afspraken
Nummer 3 in cirkel, decoratief

Aan de slag!

  • Ik voer de afgesproken acties uit
  • Je krijgt informatie over de voortgang
  • Wil je iets veranderen? Geef het door!
  • Heb je vragen? Laat het mij weten!

Zet gelijk de eerste stap neer meer rust

3 kenmerken van mijn aanpak als mantelzorgmakelaar

Persoonlijk

De situatie van jou en je naaste vormt het uitgangspunt voor mijn inzet. Heb je informatie of concrete hulp nodig? Zijn er knelpunten? Ik denk met je mee over oplossingen die passen bij jouw leven. We bespreken samen wat ik voor je doe.
Je staat er niet alleen voor!

Deskundig

Met actuele kennis van wetten en regels sta ik voor je klaar. Ik weet de weg naar het juiste loket. In complexe zaken kom ik snel tot de kern en je krijgt op meerdere terreinen informatie. Mijn inschrijving bij de beroepsvereniging garandeert je mijn professionele inzet.

Helder

Complexe informatie helder verwoorden? Dat is mijn kracht! Ik geef overzichtelijke informatie in heldere taal met duidelijke stappen. Ga ik voor je aan de slag met regelwerk? Ik hou je op de hoogte van de status van mijn acties. Zo weet je precies waar je aan toe bent.

'Duidelijke taal'​

Mijn ervaring met Paula Anglès is buitengewoon goed. Het is een ontzettende lieve en geduldige vrouw die mij heeft bijgestaan bij diverse dingen voor het aanvragen van het pgb voor mijn vader (waar ik als een berg tegen op zag). Ik kan altijd een beroep op haar doen. Zij helpt me dan zodat het 'duidelijke taal' is voor mij. Ik zou haar zeker bij iedereen aanprijzen die hulp nodig heeft bij diverse aanvragen!​

Adriënne Michalakos

Geldrop

Mantelzorger, kun je wel wat hulp gebruiken?

Zorgregelhulp | Mantelzorgmakelaar in Zuidoost-Brabant

Ga naar de inhoud